دیگر نگران شکستن صفحه گوشی نباشید
نوشته شده توسط : rf

حافظ جدید صفحه نمایش شرکت کورنینگ، یعنی Gorilla Glass 5، قادر خواهد بود در بیش از ۸۰% سقوط‌های از ارتفاع شانه، جان سالم به در ببرد.

به گزارش کلیک، اگر یک گوشی هوشمند و یا تبلت دارید، احتمال این که این دستگاه‌های شما مجهز به محافظ صفحه Gorilla Glass 5 باشند، بسیار زیاد است.

این محافظ نمایشگر که در برابر ضربه مقاوم است، در بیش از ۴٫۵ میلیارد دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است. شیشه های گوریلا همچنین در برابر تمامی خراش‌های ناشی از وسایلی مانند کلید در امان خواهند بود. اما از سویی دیگر، اگر دستگاهتان از دستتان رها شود به احتمال زیاد ترک می خورد.

شرکت کورنینگ (Corning)، که شیشه‌های گوریلا را تولید می‌کند، اعلام کرده است که این مشکل در آخرین نسخه توسعه یافته توسط این شرکت دیگر چندان دردسر ساز نخواهد بود. شیشه های Gorilla Glass 5، می‌توانند در صورت رها شدن از ارتفاع ۵ پایی (معادل ۱٫۶ متر) و افتادن بر روی سطح سخت، به احتمال بیش از ۸۰% جان سالم به در ببرند.

این بدان معناست که زمانی که در حال استفاده از گوشی هوشمندتان هستید، اگر گوشی به طوری ناگهانی از دستتان سر بخورد، شانس زیادی برای سالم ماندن از برخورد با زمین دارد. شرکت کورنینگ می‌گوید که خرد شدن و ترک خوردن صفحات محافظ  از بزرگ‌ترین مشکلات مورد نظر مصرف کنندگان است و اضافه می‌کند که این محافظ‌های جدید می‌توانند از برخورد مستقیم نمایشگر با زمین از ارتفاع حدود شانه شما سالم بمانند.

البته استثناهایی هم وجود دارند ولی با این حال، تجربه نشان داده است که شیشه‌های گوریلا بر روی گوشی‌های هوشمند زیادی خوب عمل کرده اند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند از جمله سامسونگ و HTC از این صفحات شیشه‌ای استفاده می‌کنند (شرکت‌های دیگر از جمله اپل اعلام نکرده‌اند که از چه نوع محافظ نمایشگری بر روی دستگاه‌هایشان بهره می برند). این محافظ شیشه‌ای جدید هم اکنون در بازار در دسترس است و به احتمال خیلی زیاد بر روی دستگاه‌های جدیدی که در سال جاری به بازار خواهند آمد، به کار برده خواهد شد.

در حالی که این صفحات محافظ شیشه‌ای در وهله اول برای گوشی های هوشمند ساخته شده و به کار برده می‌شوند، با این حال شرکت  خودروسازی فورد در اواخر سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد تا از نسخه‌ای هیبریدی از شیشه‌های گوریلا به عنوان سپر بادی (windshield) برای یکی از سوپر خودروهای خود، یعنی Ford GT استفاده کند.





:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , صفحه نمایش , ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: